مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

استانبول از جمله شهر هایی است که فرهنگ و آثار تاریخی خود را حفظ کرده است و همین از دلایل هیجان انگیز و جذاب بودن استانبول است و جاذبه های گردشگری فراوانی را برای مسافران از سراسر جهان دارد. استانبول گرچه از شهر های مدرن امروزی است، اما همچنان با وجود مساجد و کلیساهای بسیار و بازارهای باستانی، میراث تاریخی خود را نمایش می دهد.استانبول بزرگترین شهر ترکیه، شرق و غرب را به هم پیوند می زند و هاله ای از شور و جذابیت را برای همه ی گردشگران و مهاجران فراهم می کند.

 

1. برج گالاتا


برج گالاتا با ارتفاع 67 متری، بر فراز آسمان های استانبول حکمرانی می کند و ویویی عبدی از شهر قدیمی و سازه های زیبای استانبول را نمایش می دهد. برج سنگی قرون وسطایی، معروف به برج مسیح، هنگامی که در سال 1348 ساخته شد، به عنوان مرتفع ترین برج استانبول شناخته شد. برج گالاتا در طول زمان برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفت، زمانی به عنوان یک برج دیدبانی برای گروه اتش نشانی استفاده می شد. امروز، قسمت فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و یک کلوب شبانه استفاده می شود. 

 

برج گاتلا


 

2. موزه باستان شناسی استانبول


یکی از مهمترین موزه های ترکیه، موزه باستان شناسی استانبول است.
 در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه کاشی. سه موزه ترکیبی حاوی بیش از 1 میلیون شیء از تمدن های سراسر جهان است. این اولین موزه ترکیه بود که در سال 1891 تأسیس شد  و در محوطه کاخ توپکاپی قرار داشت. موزه های کاشی کاری شده به سال 1472 باز می گردد. این موزه ها حاوی هزاران اثر با ارزش از جمله سارکوفاگ اسکندر بزرگ است.

موزه های باستان شناسی استانبول یکی از چشمگیرترین مکانهای تاریخی برای بازدید های  شماست. موزه باستان شناسی در 13 ژوئن 1891 تحت نام موزه هومائون (موزه امپریال) رونمایی شد.
این موزه آثار باستانی مهمی از قبیل سارکوفگی های اسکندر بزرگ و پادشاه تابنیت را داشت که هر دو در کاخ سلطنتی نیدروپولیس سیدون (سیدا ، لبنان) کشف شده بودند، مکانی که یکی از مهمترین اکتشافات باستان شناسی در آن کشف شده است. آن دوران ساختمان اصلی موزه توسط معمار مشهور الکساندر ولوئوری
در سالهای 1903 و 1907 ساخته شد. علاوه بر سارکوفاژی الکساندر و تابیت، این مجموعه دارای آثار باستانی بی شمار و اشیاء با ارزشی است.

 

3.کلیسای چورا


کلیسای چورا و ممکن است کمی از مسیر توریستی فاصله داشته باشد، اما بازدید کنندگان می گویند که هنر زیبای بیزانس ارزش دیدن آنجا را دارد. موزائیک ها و نقاشی های با شکوه زندگی حضرت عیسی و مادرش و مریم  را به تصویر می کشد. این بنا به کلیسای منجی مقدس در چورا معروف است که از آن به عنوان یکی از زیباترین آثار ماندگار معماری بیزانس یاد شده است. قورها که از زمان قسطنطنیه به وجود آمده و در سالهای اولیه خود یک صومعه بوده اند و چند قرن بعد، به مسجد تبدیل شده و در سال 1948، به موزه مبدل گشته اند.

 

4. مخزن آب باسیلیکا


در قرن ششم توسط امپراطور روم جوستینیان اول سفارش داده شده و ساخته شد و آب مورد نیاز ساکنان استانبول را تأمین می کرده. این جاذبه گردشگری باعث می شود تا بازدید کنندگان از فن آوری که رومیان باستان برای ساخت این شگفتی معماری استفاده کرده اند را مشاهده کنند. مخزن زیرزمینی، تنها چند قدم با مسجد آبی فاصله دارد. این مخزن در باسیلیکا و در قرن سوم ساخته شده است. این مخزن که به عنوان کاخ غرق شده شناخته می شود، می تواند 2.8 میلیون فوت مکعب آب را در خود نگه دارد.
مخزن بیزانس استانبول، با استفاده از 336 ستون ساخته شد، که بیشتر آنها از معابد ویران شده گرفته شده که حکاکی های تاریخی بی نظیری دارند. تقارن و شکوه آن کاملاً نفس گیر و بی نظیر است.

دیدنی های استانبول

 

5.کاخ دولماباهچه


مجلل بودن، مخمل های بکار رفته در آن و زیبایی و آرامش آن، برخی از صفت های مورد استفاده برای توصیف کاخ دولماباهچه است که با کاخ ورسای مقایسه شده است. ساخته شده در قرن 19 با استفاده از 14 تن برگ طلا، پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه می باشد. معماری سنتی عثمانی را با سبک های اروپایی نئوکلاسیک، باروک و روکوکو آمیخته است. این خانه با شش سر از سلاطین از سال 1856 تا 1924، خاطره دارد. باید بدانید که این کاخ از اقامت گاه های خصوصی امپراتوری عثمانی بود.
اگر یک تور بوسفور را خریداری کنید، بسیاری از بناهای پرشور و جذاب را پشت سر خواهید گذراند، اما از همه 
برجسته تر کاخ دولماباهچه به طول 600 متر است که ساخت آن 13 سال طول کشیده است.
لوستر 4.5 تنی در سالن تشریفات یادگاری از ملکه ویکتوریا بود و بزرگترین لوستر کریستالی بوهمی جهان است.

مطالب مرتبط: دیدنی های چین

6. مسجد سلیمانیه


بازدیدکنندگان از مسجد سلیمانیه می گویند که زیبایی و آرامش آن حس معنوی الهام بخشی به آنها می بخشد. این مسجد واقع در تپه سوم استانبول، در سال 1550 توسط سلطان سلیمان بزرگ ساخته شد. این مسجد واقعاً با شکوه است و بهترین معماری اسلامی و بیزانس را به هم می آمیزد. این مسجد طی سالها آسیب هایی دیده، از جمله در جنگ جهانی اول، هنگام آتش سوزی در حالی که از باغ ها به عنوان انبار اسلحه استفاده شده بود، آتش گرفت. در اواسط قرن بیستم قسمت های آسیب دیده بازسازی شد. این مسجد از چهار مناره تشکیل  شده است که نشان می دهد از پیشنهادات سلطان بوده است. وقتی ساخته شد، بلند ترین گنبد در امپراتوری عثمانی را نمایش می داد.
این مسجد به عنوان یک جاذبه دیدنی شناخته  می شود. اگرچه بزرگترین مسجد عثمانی نیست، اما "بزرگترین و زیباترین مسجد استانبول" به حساب می آید. همچنین به لحاظ جمعیت گردشگری مناسب است، که باعث می شود یک تجربه لذت بخش، در یک محیط دیدنی و جذاب قرار بگیرد و توصیه می کنیم این مکان را از دست ندهید و حتما در برنامه های بازدید خود لحاظ کنید.

 

مسجد سلیمانیه

 

7. بازار بزرگ


، مسافرانی که عاشق خرید هستند، نباید بازدید از بازار بزرگ استانبول با 5000 مغازه را از دست دهند. این بازار با دریافت بیش از 250 هزار بازدید کننده در روز یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این بازار مواردی از قبیل جواهرات، فرش هایی که به نظر فرش پرنده هستند، ادویه جات و ترشی جات، عتیقه فروشی ها و سرامیک های نقاشی شده دستی را به نمایش می گذارد. قدمت این بازار به سال 1461 باز می گردد. جایی که خریداران سکه های قدیمی، جواهرات با سنگهای قیمتی، اسلحه های تزئینی و مبلمان عتیقه را پیدا خواهند کرد.

مطالب مرتبط: دیدنی های سوئیس

 

8.کاخ توپکاپی


کاخ توپکاپی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی استانبول است که به عنوان یک بنای تاریخی، مناظر خیره کننده را به شما نمایش می دهد. کاخ توپکاپی که یکی از بناهای تاریخ امپراتوری عثمانی است، با 27 برج احاطه شده است. توپکاپی که مربوط به قرن 15 است، در تپه ای مشرف به دریای مارمارا، بسفر و شاخ طلایی قرار دارد. در آن زمان این محل، مکان اقامت سلاطین امپراتوری عثمانی و کرسی دولت ترکیه بود، اما اکنون موزه ای است که بزرگترین و قدیمی ترین کاخ جهان را به نمایش می گذارد.
 بازدیدکنندگان می توانند با بازدید از قسمت های حرمسرا، مجموعه ای از اسلحه های قدیمی مورد استفاده سلاطین، آشپزخانه های کاخ با یک مجموعه پرسلنی عظیم و خزانه داری را با مجموعه جواهرات و ساعتهای زیبا را مشاهده کنند.


9. مسجد آبی( سلطان احمد)


مسجد آبی که در اوایل قرن 17 ساخته شده است و امروزه به عنوان یک مکان عبادت به شمار می آید. این بدان معنی است که بازدید کنندگان محدودیت های زمانی برای بازدید دارند، زیرا این مسجد در پنج وقت نماز روزانه برای بازدید کنندگان بسته است. همه بازدید کنندگان باید کفش خود را بردارند و زنان باید موهای خود را بپوشانند. برای دیدن گنجینه های بی نظیر آن که شامل 20،000 کاشی و سرامیک در طرح های مختلف لاله و 200 لیوان شیشه ای رنگ آمیزی شده است، همه با طرح های پیچیده، این کار سختی نیست و ارزش آن را دارد. این مسجد که توسط سلطان احمد ساخته شده است، نام خود را از کاشی های آبی رنگ روی گنبد و سطوح فوقانی برگرفته است.

 

10.موزه هاجی سوفیا


هاجیا سوفیا زمانی خانه عبادت بود و در طول قرن ها چندین دین متفاوت را تجربه کرده است. تقریباً شش دهه در قرن دوازدهم این موزه، کلیسای کاتولیک رومی بود و تقریباً به مدت شش دهه در قرن دوازدهم میلادی ساخته شد. در سال 1453 به مسجد تبدیل شد و تا سال 1931 ادامه یافت. در سال 1935 به عنوان موزه بازگشایی شد. در آن زمان، بزرگترین کلیسای جامع جهان بود و به عنوان الهام بخش مساجد دیگر، از جمله مسجد آبی، شناخته می شد. زیرا نمونه ای عالی از معماری بیزانس بود. این شهر به دلیل وجود موزائیک هایی که صحنه های مختلف مذهبی را به نمایش می گذارد مشهور است.
این ساختمان در دو طبقه ساخته شده است و دارای یک سقف گنبدی بزرگ، به همراه گنبدهای کوچکتر که در بالا قرار دارند.
در طول عمر 1400 ساله خود به عنوان کلیسای جامع، مسجد و اکنون یک موزه خدمت کرده است. وقتی اولین بار ساخته شد، قسطنطنیه به عنوان پایتخت امپراتوری بیزانس قرار گرفت
 

برای دریافت اقامت ترکیه می توانید به سایت درخت سفید (http://wtthome.com/) مراجعه کنید

  • ۹۸/۱۲/۱۱
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی