مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فلز استیل در واقع همان فولاد آبدیده است که با انجام فرایندهای مخصوص طوری مقاوم شده است که از زنگ زدگی جلوگیری شود. علاوه بر مقاوم بودن، استیل ظاهر براق و زیبایی نیز به خود می گیرد که در استفاده از جاهای مختلف در منزل و محل های اداری گزینه مناسبی است. به دلیل داشتن دو ویژگی مهم ظاهر زیبا و مقاومت بالا از استیل بیشتر به عنوان حفاظ استیل (http://pssteel.ir/) در مکان های مختلف مانند بانک، حفاظ استیل پنجره، استفاده از حفاظ استیل در استخر و موارد دیگر کاربرد دارد. 

از کاربردهای مهم و پراستفده دیگر استیل، استفاده به عنوان نرده استیل است که در بسیاری از پله ها و نرده های درب ها کاربرد دارد. در ادامه به نحوه استفاده و کارایی هایی حفاظ و نرده استیل می پردازیم.

 

استفاده از حفاظ استیل برای پشت درب

 

از کاربرد های مهم حفاظ استیل برای حفظ امنیت است که در برای درب منازل و اداره جات استفاده می شود. محکم بودن جنس استیل به کار رفته در حفاظ پشت درب برای ایجاد ایمنی و جلوگیری از فرود افراد مناسب است. استیل بسیار محگم است و قابل شکستن و خم شدن نیست. علاوه بر حفظ امنیت، این نوع حفاظ ها در طرح های مختلف و زیبا تولید می شوند که نمای زیبایی نیز به ساختمان می دهد.

 

حفاظ درب

 

مزایای حفاظ استیل برای درب

 
برای طیف وسیعی از پنجره ها و درب های شیشه ای هیچ حفاظی قابل مقایسه با حفاظ های مشبک آهنی نیست.
سازه های آهنی  (که به عنوان آهن کار شده یا فرفورژه شناخته می شود) در حقیقت به فلز اجازه می دهد که به اشکال گوناگون از جمله گل طراحی ، برش و چکش کاری شود.
اگرچه که حتی داشتن حفاظ پنجره از جنس آهن و مشبک هم در مواقعی ممکن است چندان ایمن نباشد.چراکه این فلز آهن به کار رفته در فرفورژه ، برای شکل دهی ، نازک و کشیده تر شده است و به همین دلیل ضعیف تر از آهن و شبکه های مشبک آهنی است. همچنین شکل های فرفورژه که در حفاظ ها به کار می رود ممکن دارای شکاف هایی باشد که به بچه ها و افراد ریز اندام اجازه عبور دهد.
 
اما شما مجبور نیستید طراحی حفاظ خود را تنها به یک نوع مصالح و مواد و تنها با اشکال فرفورزه محدود کنید . شما می توانید برای حفاظت از در ها و پنجره ها از شبکه های آهنی و به شکل کشویی استفاده کنید و اجازه عبور افراد را تا حد زیادی محدود کنید.
اگر تمایل به استفاده از حفاظ استیل دارید، شما می توانید یک حفاظ پنجره مشبک با الگوهای لوزی و خشتی اسفاده کنید و با خیال راحت فرزندان خود را در خانه و با امنیت کافی برای عدم عبور از حفاظ رها کنید. 
 

نرده و حفاظ استیل برای استخر

نرده ها پله ها از موارد لازم برای استخر ها هستند شما در همه استخر ها نرده های محافظ و پله های استخر را مشاهده کرده ایید. به دلیل قرار گرفتن و تماس این نرده ها با آب، حتما باید از جنسی ساخته سده باشند که در برابر آب مقاوم باشند و زنگ نزند. استفاده از حفاظ و نرده استیل بهترین گزینه برای استخر است چون زد زنگ است و در برابر آب مقاوم است. علاوه بر این محکم بوذن نرده استیل استخر مقاومت لازم برای استفاده افراد در استخر و بالار فتن متعدد از پله ها و فشار آوردن به نرده را دارد. 
 
 
 
در استخر های امروزی که عمدتا از پله هایی شبیه سکو برای ورود و خروج از محوطه استخر استفاده می کنید بازهم نیاز خواهید داشت که یک نرده به عنوان دستگیره برای حفظ امنیت افراد هنگام ورود خروج شناگران نصب کنید. علاوه بر این در محوطه داخل استخر و دور تا دور آن نیز هندریلی برای شناگران به صورت افقی دور تا دور استخر نصب می شود ر صورتی که شما از نردبان استیل برای اختلاف ارتفاع لبه استخر و عمق کف آن استفاده نکنید.
 

نرده استیل برای بالکن

برای خانه ها و آپارتمان هایی که بالکن مخصوصا در طبقه های بالا دارند قرار دادن حفاظ برای حفظ ایمنی برای اعضای خانه مخصوصا فرزندان اهمیت بسیار زیادی دارد. باید از حفاظی استفاده شود که به اندازه کافی مقاوم باشد تا با خیال راحت امکان رفت و آمد به بالکن برای بچه ها فراهم باشد. همچنین بالکن از قسمت های منزل است که از یبرون دیده می شود بنابی در زیبایی نمای ساختمان نقش مهمی دارد. ایسفاده از حفاظ استیل بهترین گزینه برای بالکن است چون علاوه بر استحکام بالا نمای زیبا نیز به منزل می دهد به همین دلیل بیشتر بالکن ها و تراس ها با حفاظ استیل محافظت می شوند. 
 
 
 
شما همچنین باید به یاد داشته باشید که  می توانید نرده های سفارشی را از تقریبا هر نوع مواد یا ترکیبی از آنها ایجاد کنید. فولاد ضد زنگ یا استیل یکی دیگر از گزینه های خوب برای یک نرده است، دیگر نرده های فلزی مانند آهن و برنج وجود دارد. شما همچنین می توانید از کابل استیل و میله های استیل در طراحی های نرده استیل استفاده کنید.
نرده های استیل که صیقلی و براق هستند را می توان در طراحی های مدرن بکاربرد. نصب و نگهداری و نظافت آن راحت است و به لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه است.
 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

 
 
نرده شیشه ای فیکس پوینت از شیشه های سکوریت یا لمینت(همان شیشه های که در نمای اسپایدر کاربرد دارد) با ضخامت 10 و 16 میلیمتر  و همچنین یراق آلات آلومینیوم یا استیل تشکیل می شود. برای نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت سوراخ  هایی در پایین شیشه ها ایجاد می شود تا بتواند فیکس کننده شیشه به دیواره را در آن قرار داد. محل این سوراخ ها که قرار است فیکس کننده ها در آن قرار بگیرد باید با محاسبات دقیق تعیین شود تا بتواند بار تحمیل شده را تحمل کند و از لنگر انداختن به یک سمت جلوگیری کند.
 
تعداد سوراخ های که برای اتصالات استیل در شیشه های به کار میرد بستگی به عرض ، ارتفاع و نوع شیشه به کار رفته در پروژه دارد. استانداری که برای ارتفاع این شیشه ها مغمولا به کار میرود 110 سانتی متر است.
 
 

نمای شیشه ای فین گلس

 
 
 
سیستم های شیشه ای ( گلس فین ) در مفهوم بسیار ساده هستند. باله شیشه‌ای در واقع از سازه آویزان هستندعمود بر شیشه پنجره در هر خط عمودی از شبکه بندی شیشه ای به کار می رود، پشتیبان سازه محسوب می شوند.برای اتصال این باله های عمودی از اتصالان معمول نقطه ای استفده می شود. چالش برانگیزترین جنبه از یک دیوار شیشه‌ای وقتی رخ می‌دهد که دامنه آن ( فواصل به کار گیری فین یا باله شیشه ای )آنقدر بزرگ باشد و  یک باله تنها در آن جا داده شود، در این صورت باید یک مفصل برای اتصال بگونه ای بکار رود که یک اتصال همه جانبه را تشکیل دهد تا چندین قطعه شیشه را بتواند به صورت یکپارچه ساپورت کند.
 
 
  • meysam shad