مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خیلی از مردم با اینکه روزانه با یراق آلات مختلفی سر و کله می‌زنند اما معنی و مفهوم آن را نمی‌دانند. منظور از یراق آلات قطعاتی است که با استفاده از آن‌ها وسایل مختلفی را تکمیل می‌کنند. یراق آلات در وسایل آشپز خانه بیشترین کاربرد را دارند.

یراق آلاتی که روزانه با آن سرکار دارید و زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید شامل دستگیرده کابینت، لولا کابینت، قلاب جالباسی، ریل کشویی و موارد بیشمار دیگری است که نمی‌توان همه آن‌ها را به صورت یکجا نام برد.
تاریخچه ساخت و استفاده از یراق آلات به زمان کشف قابلیت ذوب فلز توسط انسان بازمی‌گردد. انسان‌ها با ذوب فلزات توانستند آن‌ها را در قالب‌ها مورد نظر خود بریزند و اولین یراق آلات را ایجاد کنند. یکی از پر استفاده‌ترین یراق آلات مربوط به یراق آلات کابینت است. بدون استفاده از این قطعات عملا نمی‌توان کابینت‌های آشپزخانه را سر هم کرد.

 

پر کاربرد‌ترین یراق آلات کدام هستند

در این بخش می‌خواهیم تعدادی از یراق آلاتی که بیشترین استفاده را دارند و در طول روز احتمالا با تعدادی از آن‌ها سر و کله می‌زنید را برای شما نام ببریم.

  • انواع قفل
  • مگنت
  • گالری کابینت
  • هنگر
  • انواع لولا
  • پیچ اتصالات و نگه دارنده طبقات در کمدها
  • جک و پاور پوینت
  • چراغ و پیریز
  • انواع دستگیره

یراق آلات انواع بسیار زیادی دارند که نمی‌توان به صورت یکجا همه آن‌ها را نام برد. همچنین از این ابزار در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، صنایع برق و ... استفاده می‌شود. وسایل و ابزار آلات خاص یراق آلات مخصوص به خود را دارند. مثلا یخچال‌های صنعتی را در نظر بگیرید که برای ساخت و سر هم کردن این وسایل از قطعات خاص خودش مانند دستگیره در، ریل و ... استفاده می‌شود که به مجموع آن‌ها یراق آلات یخچال صنعتی می‌گویند.

 

انواع یراق آلات

یراق آلات بادی: یراق آلات بادی دارای قدرت بالایی بوده و این قدرت بالا از طریق فشرده سازی باد یا به عبارتی دیگر هوا ایجاد می شود. از انواع آن ها می توان، دمنده، مکنده ی بادی، جک بادی، آچار ضربه ای بادی، تفنگ بادی اشاره کرد.
یراق آلات دستی: یراق آلات دستی از ساده ترین یراق آلات می باشد که کاربرد وسیعی در زندگی روزمره دارد از مهمترین آنها می توان به پیچ گوشتی، آچار، انردست و سوهان اشاره نمود.
یراق آلات رنگ آمیزی: یراق آلات رنگ آمیزی برای کاربردها ی هنری و نقاشی مورد استفاده قرار می گیرند؛ که مهمترین آن ها غلطک های برفی، قلم مو، رنگ پاش برفی می باشد.
یراق آلات هیدرولیک: یراق آلات پالایشگاهی جزو یراق آلات هیدرولیک می باشد البته این نوع یراق آلات انواع دیگری نیز دارند.
یراق آلات برقی: استفاده از یراق آلات برقی نیازمند دقت بالا است. اگر چه کار شما را بسیار راحت می کنند ولی باید احتیاط های لازم را در نظر داشته باشید چکش هیدرولیک، دریل واگن هیدرولیک از مهمترین یراق آلات برقی می باشد
یراق آلات ساختمانی: یراق آلات ساختمانی از پر کاربرترین ابزارها در ساختمان سازی می باشد آجر بر، کفساب، شیشه بر، ماله دوربین نقشه برداری از یراق آلات مهم استفاده شده در ساختمان سازی می باشد.
یراق آلات دیزلی و بنزیلی: یراق آلات مربوط به کاربردهای دیزلی از جمله الکترو پمپ، موتور ژنراتور جزو یراق آلات دیزلی در نظر گرفته می شود.

 

حرف آخر

امیدوارم با خواندن این پست با یراق آلات و انواع آن آشنا شده باشید. از این به بعد هرجا اسم یراق آلات را شنیدید متوجه خواهید شد که منظور از این کلمه چیست.
 

  • ۰۰/۰۳/۱۱
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی