مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کمبود فشار آب در منازل همیشه از مشکلاتی است که مردم در شهر های مختلف با آن مواجه هستند. این مشکل مخصوصا در تابستان با مصرف بالای آب افراد را با مشکل مواجه می کند. قطعا می دانیم که صرفه جویی همگانی در مصرف آب می تواند این مشکل را کمترکند. اما باز هم در بعضی موارد ضروری نیاز به روش هایی برای افزایش فشار آب در منزل هستیم. در ادامه مطلب به نقل از باشگاه خبرگزاران جوان در مطلبی با عنوان روش های افزایش فشار آب در منازل، این روش ها را معرفی می کنیم.

 

چه مواردی باعث افت فشار آب می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم دلایل زیادی می‌تواند باعث کم شدن میزان آب در تمام لوله‌ها شود که در اکثر اوقات افت فشار مربوط به نشتی لوله‌هاست. پس به دقت زیر تمام لوله‌ها را با حوله یا هر پارچه‌ای چک کرده تا از صحت این موضوع اطمینان پیدا کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. در برخی موارد فقط بخشی از لوله‌های منازل مثل لوله‌های آب گرم دچار کمبود آب می‌شوند. این احتمال وجود دارد که افت فشار آب به دلیل رسوبات موجود در لوله‌های آب گرم‌کن باشد که در این مواقع یا با شست و شو و یا تعویض لوله‌ها، مشکل برطرف خواهد شد. 

گاهی اوقات هم افت فشار مربوط به کنتر آب است، برای این کار ابتدا فلکه اصلی را بسته و عدد کنتر را بخوانید. اگر با قطع آب، کنتر همچنان در حال تغییر عدد بود این احتمال هست که قسمتی از لوله‌های منزل شما دچار نشتی شده است. پوسیدگی لوله‌ها، مشکلات مربوط به شیر فشار شکن، نشتی توالت فرنگی، کافی نبودن قطر لوله‌ها  و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث کم شدن فشار آب شوند. 

بررسی راهکارهایی برای افزایش فشار آب 

بسته به اینکه علت اصلی افت فشار از کجاست و چند وقت است دچار کمبود آب هستید، راه برطرف کردن آن متفاوت خواهد بود. گاهی در بازه‌های زمانی کوتاه فقط یکی از لوله‌های ساختمان دچار افت فشار می‌شود که در این صورت با توجه به محل قرارگیری شیر باید مورد را بررسی کرد. ممکن است لوله آب گرم کم فشار باشد که با رسوب زدایی لوله‌های آب گرمکن مسئله خواهد شد. دوش حمام نیز احتمال دارد گاهی دچار کمبود آب شود. در اکثر مواقع علت این مشکل روبات موجود در سردوش حمام است. شما می‌توانید با استفاده از محلولی از سرکه طی چند ساعت تمام رسوبات سردوش را از بین ببرید. 

در برخی موارد افت فشار آب مربوط مشکلات ناشی از لوله‌هاست. یک تعمیرکار مجرب را به خانه آورده تا علت را ریشه یابی کند. گاهی با تعویض چند واشر( و یا پیچ) و گاهی با تعویض کامل شیر، افت فشار آب به طور کامل حل خواهد شد. 

 

استفاده از مخزن آب برای رفع افت فشار

در مواردی هم با وجود نصب پمپ، مشکل افت فشار حل نشده و همچنان در ساعت‌های پیک مصرف ممکن است دچار کمبود و یا قطعی آب شوید. پیشنهاد ما خرید یک مخزن آب از از شرکت های معتبر داخلی مانند مجموعه تهران پلیمر یارا تولید کننده انواع مخازن آب است. بسته به فضای ساختمان و تعداد طبقه‌ها، مخزنی که متناسب با شرایط مصرفی شماست را تهیه کرده تا دیگر نگران کمبود آب نباشید. البته محل قرارگیری منبع آب نیز بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال برای شهرهای توریستی و مناطقی که مشکل قطع برق دارند، شرایط متفاوت‌تر خواهد بود. پس بهترین راه حل این است که قسمتی از آب را در یک مخزن به فاصله پنج متری از زمین قرار داده تا در صورت قطعی برق بدون اینکه به پمپ نیاز داشته باشند، آب کافی به سایر واحدها برسد.

 

برطرف کردن افت فشار آب با نصب پمپ

اما در مواردی این راه حل‌های ارائه شده در بخش قبل کار ساز نبوده و مسئله افت فشار آب سابقه طولانی دارد. این موضوع می‌تواند مربوط به افزایش تراکم جمعیت شهری و یا افزایش مصرف در ساعت‌های اوج باشد. به همین خاطر معمولا در آپارتمان‌ها( از طبقه چهارم به بالا) بیشتر شاهد افت فشار هستیم. از این رو برای تنیظم فشار آب و قطع نشدن آن برای سایر طبقات، بر روی لوله ورودی آب مجتمع پمپ نصب می‌کنند. اینکه چه نوع پمپی نصب شود و یا ظرفیت آن چقدر باشد، به تعداد طبقات، تعداد شیرهای آب و جمعیت شهر( و یا منطقه) بستگی دارد.


شرکت تهران پلیمر یارا سال‌های بسیاری است که در زمینه تولید انواع مخازن آب( زیرپله‌ای،مکعبی، کتابی، افقی، عمودی و غیره)، وان‌ها، پمپ‌ها، شوتینگ، تجهیزات نورانی و ... فعالیت داشته و با رعایت استاندارهای لازم و دریافت گواهینامه‌ها توانسته به یکی از معتبرترین برندها تبدیل شود. شما با مراجعه به نمایندگی‌های این برند در سراسر کشور با شرح شرایط و مشاوره فروشندگان مربوطه می‌توانید متناسب با مشکل خود، بهترین خرید را انجام دهید.  

  • meysam shad