مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شیرآلات نقش مهمی در تاسیسات ساختمانی دارند. انتخاب نوع و جنس شیرآلات، با توجه به کاربرد آن انجام می‌گیرد.

انواع آلیاژ شیرآلات

نوع آلیاژ مورد استفاده در تاسیسات ساختمانی، براساس کارکرد شیرآلات انتخاب می‌شود. انواع آلیاژ‌ها بر روی بدنه و دسته شیرآلات، به صورت زیر می‌باشد:

  • شیرآلات چدنی
  • شیرآلات برنجی
  • شیرآلات فولادی
  • شیرآلات استیل

شیرآلات استیل و فولادی، در تاسیسات ساختمانی به نسبت شیرآلات با آلیاژهای چدنی و برنجی، کمتر استفاده می‌شوند. شیرآلات استیل ضد زنگ یا شیر ولو استیل بیشتر در مصارف صنعتی استفاده می شوند. با در نظر گرفتن این که نوع سیالی که در موتورخانه و تاسیسات استفاده‌ می‌شود آب است و با توجه به میزان فشار و دمای آب، استفاده از شیرآلات برنجی و شیرآلات چدنی، در این نوع فضاها کافی خواهند بود. اتصالات شیرآلات برنجی و چدنی، با یکدیگر متفاوت می‌باشند. نوع اتصال شیرآلات چدنی قابل استفاده در لوله کشی ساختمان، معمولاً به صورت دنده ای بوده و در سایز‌های 2/1 تا 6 موجود‌ می‌باشد. اما نوع اتصال شیرآلات برنجی به صورت فلنجدار می‌باشد و در سایزهای 2 تا 16 موجود است.

 

مدل شیرآلات استفاده شده در لوله کشی ساختمان

مدل مناسب شیرآلاتی که در تاسیسات ساختمانی استفاده می‌شود، براساس کاربرد آن، متفاوت است. در ادامه به انواع مدل‌های شیرآلات براساس کارکردشان پرداخته‌ایم:

  • شیرالات مورد استفاده برای قطع و وصل جریان

شیرآلاتی که جهت قطع و وصل جریان سیال در یک لوله و یا یک بخش از خط انتقال استفاده می‌شوند، معمولاً از جنس چدن می‌باشند. شیرآلاتی که این کاربرد را دارند، شیرهای مدل فلکه کشویی و شیرهای مدل پروانه‌ای می‌باشند. اما شیر مدل پروانه‌ای، دارای آلیاژ برنجی نمی باشد.

 

 

شیر کشویی:

شیر کشویی با کمک میله و اهرم، جریان سیال را قطع و وصل می‌کند. اهرم به دو صورت دستی و یا به وسیله الکترو موتور کار می‌کند. با چرخش اهرم، قسمت کشویی شیر بالا می‌رود و جریان سیال باز می‌شود و با پایین آمدن کشو، جریان بسته خواهد شد.

شیر پروانه‌ای:

شیر پروانه‌ای از شیرهای صنعتی می‌باشد. در این مدل شیرها، یک دیسک دایره‌ای یا مستطیلی وجود دارد که می‌تواند حول محور خود بچرخد و منجر به قطع و وصل جریان سیال ‌شود.

 

مشاهده مطلب کامل در سایت اصلی:

https://vananews.com/fa/news/393276/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی