مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یخچال‌های صنعتی کاربرد‌های فراوانی دارند. این یخچال‌ها عموما در آشپزخانه‌های صنعتی و برای نگه‌داری حجم بالایی از مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یخچال‌های صنعتی برخلاف یخچال‌های معمولی درون آشپزخانه به صورت سرهم شده و یکجا به فروش نمی‌رسند و باید با خرید قطعات آن و سرهم کردن آن در محل این نوع از یخچال‌ها را خریداری کنید. در ادامه این مطلب در مورد قطعات مورد نیاز برای ساخت یخچال‌های صنعتی بیشتر توضیح خواهیم داد.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال‌های صنعتی فرق عمده‌ای با یخچال‌های خانگی دارند. این نوع از یخچال‌ها برای نگه‌داری مواد غذایی در حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوازم مورد استفاده در ساخت  یخچال‌ صنعتی باید به شکلی انتخاب شود که قابلیت سرد کردن در دمای خاص و حفظ آن را داشته باشند. علاوه بر این یخچال‌های صنعتی در طول روز به صورت مکرر باز و بسته می‌شوند و باید این قابلیت را داشته باشند که از هدر رفتن سرما جلوگیری کنند.
یخچال‌های صنعتی در انواع یخچال فروشگاهی، یخچال سوپر مارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا، یخچال ایستاده و ... در بازار موجود می‌باشند که بنا به کاربرد و استفاده‌ای که در نظر دارید می‌توانید انواع آن را سفارش دهید.

 

قطعات مورد نیاز در ساخت یخچال‌های صنعتی

قطعات یا همان یراق آلات یخچال‌ صنعتی شامل موارد زیر می‌گردد. موارد گفته شده در زیر حداقل لوازم مورد نیاز برای داشتن یک یخچال صنعتی است و اگر به دنبال ایجاد آپشن‌های اضافی دیگری در یخچال هستید باید با متخصص این زمینه مشورت کنید. با خرید موارد زیر می‌توانید یخچال صنعتی خود را در هر جایی که مدنظر دارید سر هم کنید:

 

درب یخچال

درب یخچال صنعتی بر خلاف یخچال‌های معمولی در روز به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، به همین دلیل برای یخچال‌های صنعتی باید از درهایی با استحکام بالا و مصرف کم انرژی استفاده شود تا از اتلاف سرما جلوگیری کند.

 

بدنه یخچال

برای ساخت یخچال صنعتی باید از بدنه‌ای با آلیاژ مناسب استفاده شود تا اختلاف دمای بالا را تحمل کند، قابل شستشو باشد و قابلیت جوشکاری داشته باشد.

 

فن یخچال

با توجه به ابعاد و حجمی که یخچال صنعتی مورد نظر شما دارد، باید از یک فن مناسب استفاده کنید تا چرخش هوا در تمامی فضای یخچال به درستی صورت گیرد.

 

پلیت

در یخچال‌های صنعتی از صفحه پلیت برای سرمایش استفاده می‌شود. این صفحه توانایی ایجاد دماهایی تا منفی 40 درجه را دارد.

 

یراق آلات

جهت کنار هم قرار دادن وسایل و تجهیزات یخچال‌های صنعتی باید از یک سری وسایل مانند پیچ و مهره، انواع بست، لولا در و ... استفاده کرد. به مجموع این لوازم یراق آلات یخچال صنعتی می‌گویند.

 

گسگت

گسگت‌ها برای آب‌بندی فضای بین اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گسگت‌ها از هدر رفتن سرما و انرژی جلوگیری می‌کنند. گسگت‌ها انواع مختلفی دارند و شامل انواع گسگت، پلاستیکی، سیلیکونی، فایبرگلاس، فلزی و نمدی می‌گردند.

 

کمپرسور

کمپرسور همان موتور یخچال است و مهم‌ترین قطعه در ساخت هر یخچالی به حساب می‌آید. کار کمپرسور سرد کردن هوای داخلی یخچال است. بنا به دمایی که در داخل یخچال و حجم یخچال صنعتی مورد نظر خود باید از کمپرسور متناسب با آن استفاده کنید تا به دمای ایده آل خود برسید.

 

 حرف آخر
فرقی نمی‌کند شما مالک یک کافه، رستوران، فست فود یا مسئول سلف دانشگاه باشید، در صورتی که حجم مواد غذایی که در روز نگه داری می‌کنید از یک حدی فراتر رود، نیاز به استفاده از یک یخچال صنعتی خواهید داشت. یخچال‌های صنعتی معمولا به صورت قطعات پیش ساخته شده خریداری می‌شوند و توسط فردی ماهر در محل نصب خواهند شد.

در این پست با قطعات اصلی و یراق آلات مورد نیاز برای ساخت یک یخچال صنعتی آشنا شدید. این نکته را به یاد داشته باشید که برای ساخت یخچال صنعتی حتما از یک شرکت متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • ۰۰/۰۳/۰۹
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی