مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری شامل ویژگی ها و لوازم مخصوص به خود است بنابری نبه یک نوع منحصر به فرد از مبلمان تبدیل شده است. مبلمان اداری بخش مهمی از محیطی است که کارمند در آنجا کار میکند و از لوازم ضروری هر اداره است کارمندان نیاز به راحتی در حین کار و بهداشت مناسب محل کار دارند بنابرین در هر شرکتی باید مبلمان اداری مناسب قرار داده شود. برای انتخاب یک مبلمان اداری مناسب نکاتی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم.

میزان سرمایه

میزان سرمایه ایی که برای خرید مبلمان اداری در اختیار دارید اولین مسئله ایست که به ذهن شما می آید و در انتخاب شما تاثیر می گذارد تا حد امکان سعس کنید از کیفیت مبلملان اداری برای شرکت کم نکنید چون راحتی کارکنان بازدهی بیشتری به کار شما می دهد که هزینه های خرید مبلمان اداری را پوشش می دهد.

دوام مبلمان اداری

یکی از فاکتورهای بسیار مهم خرید مبلمان اداری میزان دوام و عمر آن است شما قطعا دوست ندارید در زمان کم کل مبلمان اداری خود را عوض کنید بنابرین نیاز به مبلمان با عمر و دوام بالا دارید. مبلمان های استیل با دوام بیشتر محبوبیت زیادی نسبت به مبلمان چوبی پیدا کرده اند. مبلمان های دارای روکش و لمینت نیز دوام بیشتری دارند.


مبلمان اداری


وزن مبلمان 

مبلمان اداری باید نسبت به مبلمان منزل سبک تر باشد تا قابلیت حمل در محل مورد نظر را به راحتی داشته باشد. ممکن است در فضای اداری نیاز به تغییر و جابجایی وسایل داشته باشید در این صورت انتخاب یک مبلمان سبک وزن گزینه مناسبی برای شماست.

 سازگاری و کاربرد بالا

یک مبلمان اداری خوب تا حد امکان باید برای استفاده های مختلف در محیط اداری سازگار باشد مثلا از یک میز مناسب بتوان برای کارهای مختلف از جمله انجام کار های ارباب رجوع و یا کارهای کامپیوتری و فنی بهره برد.


امنیت و ریسک آتش سوزی

مبلمان باید مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی داشته باشد و اگر در معرض آتش قرار گرفت به طور کامل تبدیل به خاکستر نشود. این مسئله به خصوص برای شرکت هایی که با مواد اشتعال زا و شیمیایی کار می کنند ضروری است.

ظاهر و راحتی

ظاهر مبلمان اداری شما باید زیبا و متناسب با فضای کاری شما باشد. می توانید رنگ مبلمان را با توجه رنگ های محل کارو دیوار انتخاب کنید به طوری که محل کار شما چشم نواز شود و یک دکوراسیون اداری زیبا ایجاد کنید. همچنین راحتی مبلمان برای کارکنان شرکت طوری باشد که تمرکز و فعالیت کارمند را کاهش ندهد.

لوازم مبلمان اداری 

لوازم مختلفی برای کامل کردن مبلمان در دفتر کار مورد نیاز است.برخی از این لوازم بر اساس نوع کاربرد تقسیم بندی می شوند و هرکدام کابرد خاص خود را دارند مانند میز کنفرانس یا میزمنشی و ... میتوان بر اساس نوع ظاهر نیز مبلمان اداری را تقسیم بندی کرد که شامل انواع طرح های میز و صندلی اداری می شود. بخش های اصلی مبلمان اداری در ادامه توضیح داده می شود

میزاداری

از کاربردی ترین وسایل مبلمان اداری در هر دفتری میزهای آن است که تاثیر زیادی بر روی کارایی کارمندان دارد. هدف اصلی یک میزایجاد یک فضا برای نوشتن و کارهای مربوط به هرشغل متناسب با فعالیت آن است. میز همچنین می تواند برای قرار دادن وسایل کاری، نگهداری منابع، استفاده شخصی و ... استفاده شود.

ابعاد یک میز اداری استاندارد معولا در حدود 150 سانتیمتر طول، 75 سانتیمتر ارتفاع و 70 سانتی متر عرض دارد. این یک میز معمولی است که فضای کافی برای کار را فراهم می کند.

انواع میز اداری 

میزهای اداری بر اساس نوع کاربردهای آنها به دسته های زیر تقسیم می شوند


میز قرار گیری دستگاه(machine desk)

این نوع میز اداری برای قرارگیری دستگاه های مهم اداری استفاده میشود و ابعاد و ضخامت آن متناسب با هر وسیله فرق می کند مثلا میزی که برای قرار گیری دستگاه پرینت طراحی شده متفائت از مزی است که سیستم کامپیوتر و یا دستگاه های کپی بزرگتر روی آن قرار می گیرد. این نوع میز را باید براساس وسیله ای که قرار است روی آن قرار دهید انتخاب کنید.

میز دفتری 

این نوع میز عمدتا یک میز پایه ای کوچک با حداکثر ابعاد 1.2 متر در 75 سانتی متر است و دارای 3-4 کشو در کنار یک میز است. این میز برای انجام کارهای دفتری و پاسخ گویی به ارباب رجوع استفاده میشود و نیازی به قرارگیر وسیله خاصی بر روی آن ندارد و بیشتر برای نوشتن یا پر کردن فرم استفاده می شود.


میز اداری

میز تایپ

این میز ساختار منحصر به فرد برای قرار گیری رایانه و تایپ کردن دارد. میز تایپ با توجه به نیاز تایپیست در ابعاد استاندارد برای کاربر طراحی میشود. این نوع میز در بسیاری از کشور ها مانند فرانس هو آمریکا استفاده می شود. میزتایپ بسته به نوع استفاده و در کشور های مختلف متفاوت است مثلا در آمریکا از میز های L  شکل نیز استفاده می شود.

میز منشی

این میز برای انجام کار های منشی گری طراحی شده است و به گونه ایست که ویژگی های میز تایپ و میز دفتری را با کمی بزرگتر شدن با هم دارد تا منشی علاوه بر احساس راحتی با میز بتواند کار های خود را نیز به طور کامل انجام بدهد و وسیله های مورد نیاز را  روی میز قرار دهد.

میز تجملاتی

این از میزها با طرح های زیبا و با چوب های گران قیمت ساخته می شوند و مورد استفاده َآنها در جاهای خاصی از شرکت مثلا دفتر مدیر برای جلب توجه قرار داده می شوند.

علاوه بر میزهای کاربردی گفته شده برخی از میزهای اداری نیز در ابعاد بزرگ برای سالن کنفرانس و جلسات استفاده می شوند.



صندلی اداری

از اجزای مهم مبلمان اداری صندلی های آن است چون کارمندان تمام وقت خود را در محل کار بر روی صندلی می گذرانند. صندلی تا حد زیادی بر روی میزان خستگی و فشار کاری کارکنان و سلامتی آنها تاثیرگذار است. ابعاد و شکل صندلی های اداری باید به صورت علمی و ارگونومیک طراحی شود تا بتوانند بازدهی کار را نیز بالا ببرد. اندازه استاندارد صندلی اداری 45 تا 48 سانتیمتر فاصل هآن تا زمین است. قسمت تکیه گاه صندلی باید به گونه ایی باشد که پشت بدن را کاملا بپوشاند بهتر است که قسمت پشت صندلی قابل تنظیم و تغییر زاویه باشد. صندلی به اندازه کافی بزرگ باشد و روی آن با ابر ضخیم پوشانده شده باشد.


مبلمان چوبی یا فلزی

بر اساس جنس ساخت مبلمان اداری به دو نوع چوبی و استیل تقسیم بندی میشوند. هر کدام از این نوع کاربرد ها ویژگی های خود را دارند و بستگی به نوع کارو محیط شرکت دارد که از کدام نوع استفاده کند.

ویژگی های مبلمان چوبی

شکل ها و طرح های متنوعی دارد و میتواند به صورت سفارشی به شکل های دلخواه ساخته شود

انواع لوکس مبلمان چوبی گران قیمت تر هستند و راحتی و زیبایی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد

میتوان با استفاده از روکش های چرم مبلمان چوبی را پوشاند که علاوه بر زیبایی به دوام آن نیز کمک می کند.

ویژگی های مبلمان فلزی

مقاومت بیشتری دارند و آتش نمی گیرند بنابرین در مکان های صنعتی و آزمایشگاه ها از این نوع استفاده می شود

سبک بودن وزن نسبت به مبلمان چوبی که به قابلیت حمل آنها راحت تر است

پایین تر بودن قیمت این نوع مبلمان نسب به مبلمان های چوبی لوکس


  • ۹۸/۰۲/۰۲
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی