مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یادگیری نوازندگی ویولن می تواند کاملاً یک چالش باشد. اگرچه کاملاً ارزش مبارزه دارد، بسیاری از هنرجویان می دانند که آموزش ویولن به خصوص در سال اول دشوار است. از آنجا که شما در حال یادگیری خواندن نت های موسیقی هستید و همزمان به بدن خود آموزش می دهید تا ویولون را به طور صحیح نگه دارد و آن را اجرا کند. این به طور طبیعی بدان معنی است که هنگامی که ویولن را شروع می کنید، برخی از تکنیک های اساسی قبل از اجرای آنها بدون تلاش آگاهانه نیاز به توجه بیشتری دارند.


با این حال ، هر چه زودتر بر این مشکلات متداول تسلط پیدا کنید، پیشرفت و یاد گیری شما آسان تر خواهد شد.
هنگام شروع ویولن ، بیشتر دانش آموزان همان نوع خطاها را مرتکب می شوند. این امر مستلزم آموختن فرم صحیح و اجرای دقیق یا تقویت عادتهای عملی و انجام صحیح تکنیک های نگهداری و مراقبت ویولن است. یادگیری برای غلبه بر این مشکلات رایج گام های بلندی نیاز دارد. در ادامه به مشکلاتی که هنرجویان مبتدی ویولن با آن مواجه می شوند می پردزیم.

 

مشکلات ویولن

 


چالش در شکل و استایل نوازندگی


استقامت شما هنگام یادگیری نواختن هر نوع ساز بسیار مهم است. هنگام شروع  نوازندگی ویولن، حالت دست، زاویه بازو، ارتفاع، قرارگیری سر و سایر موقعیت های بدن مورد تاکید قرار می گیرد زیرا آنها در توانایی شما در یادگیری و نواختن صحیح نقش اصلی دارند. به طور طبیعی  با پیشرفت، سبک خاص خود را وارد خواهید کرد. همین اصول در ورزش و سایر فرم های تربیت بدنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این مشکلات رایج شامل موارد زیر می شود:

 

  • خم شدن بدن در هنگام نوازدگی
  • کج شدن و پایین آمدن ویولن به سمت زمین، به دلیل اینکه وزن ویولن به صورت متعادل روی شانه های شما قرار نگرفته است.
  • چسبیدن آرنج دست چپ به بدن
  • هر حالتی که باعث سفت شدن بدن و جلوگیری از حرکت آزادانه باشد.

 

استایل نوازندگی ویولن

 مشکلات هنگام نوازندگی ویولن


این مشکلات (violin mistakes) اغلب شامل درست نبودن شکل انگشتان و کندی حرکت ها و تکنیک های نواندگی است. برخی از موارد رایج عبارتند از:

 

  • فشار بیش از حد بر روی انگشت یا بلند کردن زیاد انگشتان
  • مچ دست چپ ویولن را لمس  کند ، یا در مقابل گردن فشرده می شود. بعداً ، وقتی در موقعیت های بالاتر و پیشرفته تری نوازندگی می کنید ، مچ دست شما با ویولن تماس می گیرد اما در اوایل اینطور نیست.
  • انگشتان دست (سمت چپ) خود را به هم چسبانده باشید. برای اجرای تکنیک باید انگشتان شما نرم باشد.
  • قرار دادن نادرست انگشت اول. این مسئله باعث ایجاد مشکلات طاقت فرسا می شود. انگشت اول شما باید به عنوان لنگر همه انگشتان را نگه دارد.
  • عدم استفاده از کل طول آرشه ، به خصوص انتهای آرشه. شما باید یاد بگیرید که با استفاده از 100٪ آرشه نوازندگی کنید.
  • انگشت گذاری و فشار دادن سیم به صورت محکم و با فشار. انگشتان باید به آرامی روی سیم قرار بگیرند.


نادیده گرفتن سرعت، زمان بندی و سایر نکات موسیقی. در تمرین قطعات و یادگیری در ابتدا نواختن فقط نت به تنهایی بدون توجه به ریتم موسیقی یکی از رایج ترین اشتباهات هنرجویان است. از آنجا که دستور کار موسیقی سرعت ، بلندی صدا ، مفصل بندی ، بیان ، زمان بندی ، انگشت ، تولید تن ، استفاده از ویبراتو و بولینگ را دیکته می کند. عدم توجه به موسیقی و ریتم از همان مراحل ابتدایی باعث می شود که کل روند تمرین اتلاف وقت باشد.


مشکل کوک نبودن ویولن 


ویولونی که کوک نباشد مانند یک ساعت بدون باتری است و عملا برای نوازندگی و تمرین کارایی ندارد. بیاری از هنرجویان مبتدی برای کوک کردن ویولن دچار مشکل می شوند و تنظیم سیم و چرخاندن گوشی ها برای آن ها سخت است. 
هر بار که تمرین می کنید ، مطمئن شوید که ویولن شما کوک است. این به شما کمک می کند تا گوش خود را برای شنیدن صدای صحیح آموزش دهید  به علاوه باعث می شود صدای ویولون شما بسیار بهتر باشد و گوش شما را هنگام نواختن اذیت نکند.


مناسب نبودن سایز و وزن ویولن برای بچه ها


کوکانی که در سنین پایین تر نوازندگی ویولن را شروع می کنند ممکن است اندازه و یا وزن ساز مناسب جسه و سن آن ها نباشد. سنگینی ساز و بزرگ بودن ویولن کودک را زود خسته می کند و به دلیل بزرگ بودن دسته یاز نسبت انگشتان کودک، نوازندگی سخت می شود. ویولن در 9 سایز مختلف ساخته می شود که برای سنین پایین تر با توجه جسه و توانایی کودک باید سایز مناسبی انتخاب شود تا کودک به راحتی به اجرای تمرین موسیقی بپردازد.

ویولن برای کودکان

 

راهنمای خرید ویولن
به یاد داشته باشید ، سعی نکنید همه مشکلات خود را یکباره بر طرف کنید. از یک فرآیند منظم استفاده کنید که به نوبه خود به هر یک از آنها می پردازد و به علائمی که بدن به شما می دهد توجه کنید. اگر متوجه شدید که آرنج به بدن شما چسبیده است، استراحت کنید و چیز دیگری را تمرین کنید تا زمانی که خستگی کاهش یابد.
هنگام شروع ویولن ، می توانید با تمرکز بر اصلاح مشکلات متداول که همه هنرجویان جدید با آن روبرو هستند، از اثربخشی آموزش  موسیقی خود اطمینان حاصل کنید.

  • meysam shad
  • ۰
  • ۰

کشور فرانسه بهشت توریستان و از زیبا ترین کشورهای ارپایی است که هر توریستی که بخواهد به اروپا سفر کند فرانسه را در برنامه سفر خود قرار می دهد. دیدنی ها و جاذبه های گردشگری زیادی در سرار اسن کشور وجود دارد که در ادامه برخی از معروف ترین جاذبه های فرانسه را معرفی می کنیم

 

کاخ ورسای پاریس


کاخ یا قلعه ورسای در حومه پاریس در سال 1624 به عنوان یک تپه شکار برای لوئی سیزده ساخته شد اما بعداً به یک کاخ عظیم و صندلی قدرت برای پادشاهان فرانسه تبدیل شد. پس از انقلاب فرانسه وقتی خانواده سلطنتی مجبور شدند از قلعه بیرون بیایند ، کاخ به هم ریخت و پاشید. این کاخ تا حد زیادی احیا شده است و امروز روسای بازدید کننده از کشورهای خارجی در تالار آیینه های آفتاب پذیرایی می شوند.

اخذ ویزای شینگن فرانسه

 

کاخ ورسای

دروازه پیروزی  Arc de Triomphe


Arc de Triomphe معروف در مرکز پایتخت فرانسه پاریس در مکان شارل دوگل (همچنین با نام Place de l'Etoile شناخته می شود) قرار گرفته است. این یک دروازه پیروزی است که به فرانسویانی که در طول جنگ ها حضور داشته اند افتخار می کند. نام 588 ژنرال فرانسوی در داخل دیوارها ذکر شده است، همچنین لیستی از نبردها در جنگهای ناپلئونی نوشته شد است. این بنای تاریخی فرانسه بین سالهای 1806 تا 1836 ساخته شده است.

دروازه پیروزی


جزیره مونت سنت میشل


این نقطه عطف فرانسوی جزیره ای کوچک است که در یک خلیج کوچک در ساحل شمال غربی فرانسه واقع شده است. جزیره ای که تنها در طول جزر و مد زیاد قطع شده است، از سال 2014 با پیاده روی قابل دسترسی است. در بالای این جزیره صخره ای ، ابی چشمگیر واقع شده است که پس از اقامت در آنجا در سال 966 بعد از راهبان بنکتکتین در آنجا مستقر شدند و این مکان را توسعه دادند. امروز فقط در حدود 40 نفر در دهکده کوچک اطراف کلیسا زندگی می کنند.

برج ایفل


برج ایفل (به فرانسوی: la tour d'Eiffel) یکی از نقاط دیدنی است که همه مردم به عنوان نماد فرانسه آن را می شناسند. ساخت فلز در مرکز شهر پاریس قرار دارد و در سال 1889 به عنوان محور نمایشگاه جهانی ساخته شد. قرار بود فقط به عنوان یک مرکز نمایشگاه باشد، اما هنوز هم اصلی ترین جاذبه در پایتخت فرانسه است.

 

برج ایفل

 

مزارع اسطوخودوس در پرووانس


مزارع اسطوخودوس در جنوب فرانسه وقتی شکوفه های اسطوخودوس خوشبو بنفش روشن از اواخر ژوئن تا اوت آگوست شکوفا می شود ، مورد بازدید بسیاری از بازدید کنندگان است. بوی عطر این مزارع واقعا شگفت انگیز است! هنگامی که در منطقه هستید ، حتما از موزه اسطوخودوس در مزرعه معمولی اسطوخودوس بازدید کنید و یاد بگیرید که چگونه اسطوخودوس برداشت می شود یا از محصولات زیبایی می توان محصولاتی را تهیه کرد. میتوانید پنیر اسطوخودوس یا کرم وانیلی تزریق شده اسطوخودوس را امتحان کنید.


قلعه های دره Loire


در دره Loire بیش از 300 کاخ (قلعه) وجود دارد. 42 مورد از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. اولین قلعه ها به عنوان استحکامات در قرن دهم ساخته شده اند و طی قرن ها قلعه های باشکوه و بسیار تزئینی در کنار رودخانه ساخته شده اند تا به عنوان خانه برای پادشاهان فرانسوی باشند. رودخانه Loire طولانی ترین رودخانه فرانسه با طول بیش از 1000 کیلومتر است.

قلعه های فرانسه
کوه های آلپ فرانسه


کوه های آلپ فرانسه در مناطق جنوب شرقی فرانسه واقع شده و با کوه های آلپ سوئیس و ایتالیا هم مرز است. بلندترین قله کوهی در اروپای غربی مونت بلان است که 4810 متر ارتفاع دارد و در مرز ایتالیا قرار دارد. ایتالیایی ها آن را کوه مونته بیانکو می نامند! کوه های آلپ فرانسه برای ورزش های زمستانی مشهور است و محل برگزاری بازی های مختلف المپیک زمستانی در سال های 1924، 1968، 1992 بوده است.


پل آوینون (Pont d'Avignon)


پل مشهور آوینیون(Pont d'Avignon) در رودخانه رون ساخته شده است که عمیق ترین رودخانه فرانسه و دومین رودخانه طویل فرانسه است. آوینیون در قرون وسطی در نزدیکی محل زندگی پاپ قرار داشت و کاخ پاپل یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر است. این پل در کنار رودخانه تنها برخی از طاق ها هنوز دست نخورده است، زیرا قسمت های این پل در جریان طغیان بزرگ در قرن 17 از بین رفته اند. هنوز هم این پل به عنوان یک نشانه اصلی و یک میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. 


موزه لوور پاریس


موزه لوور در پاریس بزرگترین موزه جهان است و بیش از 35000 اثر هنری مانند نقاشی ، مجسمه سازی ، نقاشی و اشیاء باستان شناسی دارد! این کاخ که در قرن دوازدهم به عنوان یک قلعه ساخته شده است، اولین بار در سال 1793 درهای خود را به عنوان موزه باز می کند. در سال 1988، یک هرم شیشه ای در حیاط بالای ورودی اصلی و یک لابی زیرزمینی ساخته شد. نقاشی معروف مونا لیزا (همچنین به آن "La Joconde" به زبان فرانسه یا "La Gioconda" به زبان ایتالیایی ") توسط لئوناردو داوینچی در لوور به نمایش گذاشته شده است.

دیدینی های پاریس

موزه لوور

  • meysam shad
  • ۰
  • ۰

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایتتان باید معیارهای مهم مرتبط با آنالیزکلمات کلیدی را درک کنید.

ساختن یک لیست از کلمات کلیدی اصلی، مبنای اصلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی است، اما برای شناسایی بهترین فرصت‌ها، این عبارات و اصطلاعات کلیدی باید تجزیه و تحلیل شوند. تحلیل کلمات کلیدی به معنی بررسی کلمات کلیدی با در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر است:

  • نوع کلمه کلیدی
  • هدف جستجوگر
  • حجم جستجو
  • مشکلات و موانع کلمات کلیدی
  • ویژگی‌های SERP مرتبط

 

تحقیق کلمات کلیدی

چگونه تحقیق در مورد کلمه کلیدی را شروع کنیم؟


دانستن اهمیت ویژگی‌ها و معیارهای مهم برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ضروری است ولی چگونه باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو را آغاز کنید؟

بهترین نقطه شروع برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، تحلیل وب‌سایتتان و ارزیابی کلمات کلیدی است که در حال حاضر برای آنها رتبه‌بندی شدید.

دانستن اینکه در حال حاضر در کجا موفق شده‌اید در جستجوها تاثیر بگذارید بر ایجاد هدف تاثیر می‌گذارد، فرصت‌های فعلی و بالقوه را پررنگ‌تر کرده و چارچوبی برای موفقیت در آینده فراهم می‌کند.

تحلیل عملکرد فعلی سایتتان به شما در تعیین اهداف واقع‌بینانه و دست‌یافتنی کمک می‌کند، زیرا به شما کمک می‌کند جایگاه خود را در بازار بهتر درک کنید. آیا شما در حال حاضر برای اکثر اصطلاحات مرتبط با محصول یا خدماتتان رتبه‌بندی شده‌اید؟ آیا شما برای هر کلمه کلیدی گم می‌شوید و عملا نامرئی هستید؟ یا، به احتمال زیاد، آیا جایی در میانه هستید؟

بهترین مکان برای شروع کنسول جستجوی گوگل است. این کنسول یک ابزار رایگان از گوگل است که اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

محتوای تکراری

درخواست‌هایی که بیشترین کلیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت کرده است.
رتبه‌بندی صفحات برای درخواست‌های مشخص
میانگین موقعیت جستجو برای صفحات شما
میانگین نرخ کلیک (CTR) در صفحات شما
دستگاه‌هایی که برای جستجو استفاده شده‌اند.
 

تعیین سختی کلمه کلیدی


یکی از معیارهای انتخاب کلمات کلیدی مناسب که باید در نظر بگیرید، میزان رقابت و سختی کلمات کلیدی است. شما باید درک درستی از میزان رقابت کلمه کلیدی داشته باشید تا بتوانید میزان زمان و هزینه ای که می بایست برای بالا امدن در ان کلمه صرف شود را برآورد کنید و محاسبه کنید که ایا صرف زمان و هزینه در آن کلمه برای شما به صرفه خواهد بود یا نه؟ البته در بیشتر مواقع پاسخ این سوال مثبت است.

 


برای تعیین سختی کلمه کلمه کلیدی مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و شروع به تحلیل نتایج صفحه اول گوگل کنید. زیرا شما برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل باید آن ها را شکست بدهید.
فاکتورهایی که باید بررسی شوند:
تعداد و کیفیت بک لینک های اشاره شده به سایت
تعداد و کیفیت محتوا
رعایت اصول سئو سایت
سرعت سایت
قدمت سایت
یک فاکتور مهم که نیاز به توضیح بیشتر دارد این است که نگاه کنید ببینید کدام لینک از رقیب شما در صفحه اول گوگل وجود دارد؟ اگر صفحه اصلی سایت رقیب شما نمایش داده می شود، یعنی کار شما سخت تر است. زیرا اولا صفحه اصلی سایت ها در اکثر مواقع قوی ترین صفحه یک وب سایت است. ثانیا معمولا مهم ترین و سخت ترین کلمات روی صفحه اصلی هدف گذاری می شوند.

  • meysam shad
  • ۰
  • ۰

برند محبوب اپل همراه با تولید و معرفی نسخه های جدید گوشی آیفون، لوازم جانبی های جدید و کاربردی نیز معرفی و عرضه می کند. برخی از لوازم جانبی اپل به حدی محبوب شده است که به صورت جداگانه نیز فروش بالایی دارد. اپل واچ و هندزفری های اپل جزء محیوی ترین لوازم جانبی اپل به شمار می رود که در ادامه به توضیح درباره آن ها و چند مدل از گوشی های محبوب برند اپل می پردازیم.

 

هندزفری بلوتوثی اپل

هندزفری بلوتوثی اپل که به نام airpods شناخته می شود از محبوب ترین نوع هندزفری های موبایل است که با طراحی منصحر به فرد برای گوشی های اپل ساخته می شود. طراحی زیبا و راحتی بالای این محصول باعث محبوبیت و فروش زیاد آن در دنیا شده است. کاربر با استفاده از این نوع هندزفری کاربر به راحتی می تواند برای مکالمات خود و گوش دادن به فایل های صوتی گوشی موبایل را انجام دهد. به دلیل پر مصرف بودن این محصول، فروش آن به صورت انبوه از موارد فروش عمده لوازم جانبی موبایل به شمار می رود.

 

هندزفری بلوتوثی اپل

 

اپل واچ

اپل واچ یک نمونه فوق العاده از ساعت هوشمند متصل به موبایل است که با ویژیگی ها و کاربرد های فراوان از بهترین محصولات جانبی شرکت اپل شناخته می شود. تمام کارهای پراستفاده گوشی مانند پخش موزیک، بررسی تماس ها و پاسخ دادن به آن ها و حتی بررسی سلامتی و ضربان قلب کاربر نیز در تین ساعت قرار داده شده است و به یک محصول زیبا و پر کاربرد تبدیل شده است.

 

اپل واچ

 

گوشی اپل هر سال چندین گوشی عرضه می کند بنابرین بهترین آیفون لزوما جدیدترین نیست ، زیرا تنوع زیادی از گوشی های جدید برای انتخاب وجود دارد - حتی بیشتر گوشی ها نیز آنطور که برخی معتقدند آپدیت و بهبود بسیار زیاد نسبت به سال گذشته خود ندارند.

با با توجه به این تونع زیاد، به برخی از گوشی های مویابل اپل که دارای محبوبیت زیاد و کارایی کامل برای کاربران دارد می پردازیم.

 

گوشی موبایل  iPhone XS Max

این مدل از جدیدترین های اپل است که کارایی کامل آن کاربران را شگفت زده می کند. iPhone XS Max بهترین آیفونی است که هم اکنون می توانید خریداری کنید.اگر میزان مبلغی که برای موبایل هزینه می گنید برایتان مهم نباشد این مدل بهترین انتخاب برای شماست . صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED گسترده با پشتیبانی از HDR10 قرار گرفته در این مدل باعث می شود رنگ ها بهتر شود. 

در پشت این صفحه نمایش عظیم ، دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز دوگانه بهبود یافته است. اپل آن را با Smart HDR سازگار کرد و اندازه سنسور را برای گرفتن پیکسل های بزرگتر افزایش داد.

 

آیفون xs max

مشخصات مدل xs max

Weight: 208g

 Dimensions: 157.5 x 77.4 x 7.7mm

 OS: iOS 12

 Screen size: 6.5-inch 

 Resolution: 1242 x 2688

 CPU: A12 Bionic | RAM: 4GB 

 Storage: 64/256/512GB 

 Battery: 3,179mAh 

 Rear camera: 12MP+12MP

Front camera: 7MP

 

گوشی iphone 7 plus

در سال 2016 آیفون 7 پلاس بهترین گوشی ای بود که اپل تاکنون ساخته بود و به دلیل ماندگاری و قیمت آن فروش زیادی داشت. این گوشی بزرگتر از آیفون X است اما صفحه نمایش آن کوچکتر است، بنابراین اگر به دنبال موبایل با صفحه نمایش بزرگ هستید، این مدل با نمایشگر 5.5 اینچی 1080p بهترین انتخاب برای شما نخواهد بود.

 

ایفون 7

این مدل یک ارتقاء بزرگ نسبت به آیفون های قبل از خود بود. طراحی ضد آب و دوربین جدید با لنز دوگانه به شما امکان می دهد همزمان با دو لنز 12 مگاپیکسلی عکس بگیرید.امکان بزرگنمایی نوری بهتر و همچنین یک حالت تا زمینه های عکس های شما را محو کند و تمرکز اصلی را در پیش زمینه قرار دهد.

 

مشخصات iphone 7 plus

Weight: 188g  

Dimensions: 158.2 x 77.9 x 7.3mm

 OS: iOS 11

Screen size: 5.5-inch

 Resolution: 1080 x 1920

 CPU: A10 Fusion 

RAM: 3GB 

 Storage: 32/128/256GB 

 Battery: 2,900mAh

 Rear camera: 12MP+12MP

 Front camera: 7MP

گوشی Iphone 8

یکی از بهترین موبایل های ساخته شده توسط اپل مدل ایفون 8 است که از هم اکنون نیز طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون را همچنان می پسندند و دلیل آن راحتی فوق العاده آن است. نته بعدی قیمت این مدل است که از مدل های x و آیفون 8 پلاس مناسب تر است.

 

آیفون 8

 دوربین این مدل حتی اگر فاقد قابلیت لنزهای دوتایی مخصوص X و Plus باشد ، هنوز هم خارق العاده است و iOS 11 را در یک موبایل با اندازه کوچک حتی کوچک تر از iphone se به شما ارائه خواهد داد.

 

مشخصات iphone 8

Weight: 148g 

 Dimensions: 138.4 x 67.3 x 7.3mm

 OS: iOS 11

 Screen size: 4.7-inch 

 Resolution: 750 x 1334

 CPU: A11 Bionic 

 RAM: 2GB 

 Storage: 64/256GB 

 Battery: 1,821mAh

 Rear camera: 12MP 

 Front camera: 7MP

 

  • meysam shad