مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

مطالب مفید در زمینه موسیقی، گردشکری و اطلاعات عمومی

انتشار محتوای جامع در زمینه های مختلف

در این وبلاگ به معرفی مکان های دیدنی نقاط مختلف جهان و نکات آموزشی در زمینه موسیقی و هنر می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تقریبا همه از موسیقی لذت می برند، چه از طریق گوش دادن به آن، آواز خواندن، و یا نواختن با ساز مورد علاقه ی خود. اما با وجود این علاقه تقریبا همه جانبه، بسیاری از مدارس مجبور به کنار آمدن با برنامه های آموزشی خود هستند و متاسفانه امکانات و زیرساخت های مناسبی برای آموزش موسیقی در مدارس وجود ندارد.نپرداختن به موسیقی یک اشتباه رایج در بین کشور های در حال توسعه و جهان سوم است که علاوه بر از دست دادن این موضوع لذت بخش میتواند زندگی وآموزش دانش آموزان را غنی کند.در ادامه   با 20 تاثیر آموزش موسیقی در مدارس آشنا می شویم . به یاد بیاورید که چرا آموزش موسیقی بسیار مهم است و چگونه آن مزایا را حتی فراتر از خود ارائه می دهد.

 

1. آموزش موسیقی کمک می کند تا زبان و استدلال را توسعه دهیم: دانش آموزانی که آموزش های ابتدایی موسیقی دارند، زمینه های مربوط به زبان و استدلال را در مقایسه با سایر دانش آموزان بیشتر توسعه می دهند. سمت چپ مغز با موسیقی پیشرفته تر شده است و آهنگ ها می توانند اطلاعات را در ذهن نوجوانان حفظ کنند.

 

2.تسلط بر حفظ: در هنگام خواندن نت های موسیقی،هنرجویان به طور مداوم از حافظه ی خود برای نواختن قطعات موسیقی استفاده میکنند.این مهارت های ذخیره سازی می تواند به فراگیری دروس آنها کمک شایانی کند.

 

3.دانش آموزان می آموزند که کار خود را بهبود ببخشند: یادگیری موسیقی باعث ارتقاء مهارت ها می شود و دانش آموزان می خواهند که به جای کار متوسط، کار خوب انجام دهند. این تمایل می تواند برای همه افراد در سطوح مختلف اعمال شود و علاوه بر دانش آموزان ، شامل تمام افراد میشود ولی تاثیر بیشتری بر دانش آموزان دارد.

 

4. افزایش هماهنگی: دانش آموزانی که با آلات موسیقی کار می کنند می توانند هماهنگی دست و چشم خود را بهبود بخشند. درست مثل ورزش کردن، کودکان هنگام نواختن ساز می توانند مهارت های حرکتی را توسعه دهند.

5.حس موفقیت: یادگیری اجرای  قطعات موسیقی بر روی یک ساز جدید می تواند یک هدف چالش برانگیز اما قابل دستیابی باشد. دانش آموزانی که حتی کوچکترین هدف را در موسیقی تجربه می کنند دستاورد جدیدی به افتخارات خود اضافه میکنند.

 

6. بچه ها در مدرسه مشغول به تحصیل هستند: یک موضوع لذت بخش مانند موسیقی می تواند بچه ها را سرگرم کند که در مدرسه شرکت کند و به آنها این انگیزه را بدهد که به تحصیل خود ادامه دهند.

مطالب مرتبط: تاریخچه و انواع پیانو

7. موفقیت در جامعه: موسیقی نوعی سبک زندگی است و موسیقی می تواند توانایی و شخصیت را شکل دهد. دانش آموزان در گروه های موسیقی و یا ارکستر احتمال پرخاشگری و رفتار نامناسب را در طول زندگی خود  از دست می دهند. آموزش موسیقی می تواند تا حد زیادی به توسعه فکری کودکان کمک کند.

 

8. توسعه اقتصادی: هنرجویان موسیقی می توانند بیشتر از لحاظ احساسی توسعه یافته شوند  و با همدلی نسبت به دیگر فرهنگ ها تمایل داشته باشند که عزت نفس بالاتری داشته باشند و در مقابله با اضطراب بهتر عمل کنند.

 

9. دانش آموزان الگوی یادگیری را یاد می گیرند: کودکان با کمک آموزش موسیقی می توانند مهارت های ریاضی و شناخت الگوی خود را توسعه دهند. پخش موسیقی در فرمت سرگرم کننده تکرار می شود.

 

10. بهبود نمرات درسی: طبق بررسی که در مدارس آمریکا انجام شده دانش آموزانی که به تمرین موسیقی می پرداختند در نمرات درس زبان و ریاضی عملکرد بهتری داشتند.

11. مهارت های شنیداری دقیق: موسیقیدانان می توانند عناصر معنی دار، اطلاعاتی را در صداها، مانند معنای عاطفی در گریه نوزاد، تشخیص دهند. دانش آموزانی که موسیقی را تمرین می کنند توجه بیشتری به شنوایی می دهند و الگوهای قابل پیش بینی از سر و صدای اطراف را می بینند.

مطالب مرتبط: مشکلات هنرجویان ویولن

12. موسیقی تخیل و کنجکاوی فکری را ایجاد می کند: معرفی موسیقی در سال های اولیه کودکی می تواند به ایجاد نگرش مثبت به یادگیری و کنجکاوی کمک کند. آموزش هنری تمام مغز را توسعه می دهد و تخیل کودک را توسعه می دهد.

 

13. موسیقی می تواند آرامش بخش باشد: دانش آموزان می توانند با یادگیری برای پخش موسیقی با استرس مبارزه کنند. موسیقی آرامش بخش به خصوص در کمک به بچه ها بسیار حائز اهمیت است.

 

14. آلات موسیقی می توانند رشته را آموزش دهند: کودکانی که یاد می گیرند که یک ساز را یاد بگیرند، می توانند یک درس ارزشمند در رشته ای بیاموزند. آنها مجبور خواهند بود زمان را صرف تمرین کنند و به چالش یادگیری با نظم و انضباط برای استاد نواختن ساز خود برسند.

 

15. آمادگی برای اقتصاد خلاق: سرمایه گذاری در آموزش خلاق می تواند دانش آموزان را برای نیروی کار قرن 21 آماده سازد. اقتصاد جدید حرفه های هنری بیشتری را ایجاد کرده است و این شغل ها ممکن است در آینده سریعتر از دیگران رشد کند.

16. توسعه در تفکر خلاق: کودکان و نوجوانانی که هنر را مطالعه می کنند می توانند خلاقانه فکر کنند. این نوع آموزش و پرورش می تواند به حل مسائل با تفکر خارج از چارچوب کمک کند و درک کند که ممکن است بیش از یک پاسخ درست وجود داشته باشد.

 

17. موسیقی می تواند اطلاعات فضایی را توسعه دهد: دانش آموزانی که موسیقی را مطالعه می کنند، می توانند هوش فضایی را بهبود ببخشند، که به آنها اجازه می دهد تا دقت جهان را درک کنند و تصاویر ذهنی را شکل دهند. هوش فضایی برای ریاضیات پیشرفته و بیشتر مفید است.

 

18. بچه ها می توانند کار گروهی را بیاموزند: بسیاری از برنامه های آموزش موسیقی، کار گروهی را بخشی از یک گروه یا ارکستر می کنند. در این گروه ها، دانش آموزان یاد خواهند گرفت چگونه با هم کار کنند و همکاری کنند.

 

19. اتخاذ مسئولیت پذیری: اجرای قطعه موسیقی می تواند ترس و اضطراب را به همراه داشته باشد. انجام این کار به بچه ها آموزش می دهد که چگونه ریسک می کنند و با ترس مقابله می کنند، که به آنها کمک می کند موفق شوند و به پتانسیل خود برسند.

 

20. اعتماد به نفس بیشتر: با تشویق معلمان و والدین، دانش آموزان با یک ابزار موسیقی می توانند از غرور و اعتماد استفاده کنند. آموزش موسیقی نیز احتمالا ارتباطات بهتر را برای دانش آموزان فراهم می کند.

منبع مطلب

  • ۹۸/۱۱/۲۲
  • meysam shad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی